טיול גבים במכתש רמון אחרי שטפונות בדרום

הקלסיקה של מכתש רמון אחרי שטפונות בדרום שארעו בסתיו 2019 ומילאו את הגבים בדרום בהרבה מים. טיול של כ 24 שעות, בעבירות קלה, אל המיטב של המכתש רמון, מתאים לכל רכב 4X4, כאשר יש מים טריים בגבים, הנאה מובטחת.

לילה בחניון גוונים

ערב יום חמישי, חודש נובמבר, לאור גשמי הסתיו שירדו בדרום יצאנו חמישה זוגות חברים לחגוג את יום הולדתו ה 50 של אסף.

אחרי נסיעה ארוכה בפקקים של יום חמישי אנחנו מגיעים לחניון גוונים שבמכתש רמון, חניון גדול נוח ונגיש, שאפשר להגיע אליו גם בשעות הלילה, אולם זה גם עקב אכילס, כיוון שלעיתים הוא יכול להיות מלא בקבוצות נוער רעשניות שקצת מפריעות לשלווה ולשקט המדברי.

התיישבנו לארוחה מפנקת באוירת יום-הולדת עם שתייה כיד המלך, בדיחות מסביב למדורה, עד לשעות הקטנות של הלילהת ואט-אט פרשו זוגות לאוהלים, והשקט המדברי השתלט על מחנה בשילוב מושלם עם שמי הלילה זרועי הכוכבים.

יום שישי, השכמה טבעית, לאט לאט אנשים יוצאים מהאוהל בדממה, רוחצים פנים, מצחצחים שיניים, פק”ל קפה נכנס לפעולה, עוגות טעימות, מסדרים קצת את המתחם, מתחילחם להכין ארוחת בוקר מפנקת.

האנרגיה אט-אט עולה, ביחד עם השמש שמתחילה לחמם את האוויר המדברי.

ואחרי ארוחת בוקר מפנקת, מסדרים, מקפלים אוהלים וציוד ויוצאים לטיול שטח בהובלתו של Yaron Naim אל גבי המים המלאים של מכתש רמון.

סובב מכתש רמון בדרך אל גבי המים

יוצאים מחניון גוונים לעבר כביש 40 ופונים דרומה אחרי נסיעה של כ 5 ק”מ מגיעים לירידה שמאלה לגב ילק (יש לשים לב לא לחצות בקו לבן), מחנים את הרכבים, לוקחים תיק קטן, פק”ל קפה ומים, ויורדים בשביל לגב ילק היפייפה.

ילק הוא אחד מיובליו של נחל נקרות, וגב ילק נמצא בתחתית מפל של כ 6 מטר. הגב מלא מים קרים בצבע טורקיז, ומזמין את האמיצים שביננו להכנס לתוכם. לאחר קפה, וייבוש בגדים, חוזרים לרכבים ויוצאים בחזרה צפונה על הכביש עד לפניה לחאן בארות (סמ”ש אדום).

נסיעה של כ 15 דקות בשביל כבוש ונוח, מביאה אותנו לחאן, עוברים אותו ולאחר כ 300 מטר פונים ימינה בסמ”ש אדום ואחרי כ 700 מטר נצמדים שמאלה לשביל שמוביל לגבעת חרוט, עוברים את חניון הרכבים, ומכאן הדרך היא כבר לרכב 4X4.
עצירה קלה בגבעט חרוט (מומלץ לצאת לטיול רגלי של כ 45 דקות ולהגיע לפסגת חרוט – הנוף מהמם) וממשיכים דרומה בערוץ נחל ארדון.

הערוץ משופע בתופעות טבע מדהימות (על כך בפוסט אחר), ומומלץ לעצור מדי פעם ולהתבונן בצבעים ובתופעות הטבע היחודיות שבמקום.

השביל מתעקל מערבה לכיוון מפער נקרות, נסיעה של כ ק”מ להשביל מסתיים בבולדרים גדולים המסמנים את תחילתה של פרסת נקרות.

הליכה של כ 300 מטר מובילה לגבים של פרסת נקרות, ששומרים על מים טובים כשבוע עד 10 ימים מהשיטפון. המים קרים ומרעננים, במקומות מסוימים אפילו עמוקים מאוד. חוויה יחודית בפרסה.

השמש כבר מתחילה לרדת, אנחנו מתנגבים, ומתחילים להתקפל בצער מהמקום המיוחד הזה. חוזרים לרכבים ונוסעים בשביל מערבה לכיוון מעלה דקלים, ומשם דרך נחל גוונים יוצאים לכביש 40,
לפני היציאה לכביש ממלאים אויר בגלגלים, בודקים שהרכב תקין, ויאללה, הביתה, כל זוג לביתו, לארוחת ערב עם משפחתו.

תמונות מנפלאות המכתש:
גב-ילק \ פרסת נקרות \ חניון גוונים וזריחה מהר סהרונים
דילוג לתוכן