מצפה רמון לנחל גוונים, מקטע 43 בשביל ישראל

טיול יום במקטע מספר 43 של שביל ישראל, אחד המקטעים המעניינים והמגווונים ביותר המשלב נוף פראי, ערוצי נחל, פסגות וגם מאובנים

ממצפה לשן רמון

בוקר יום ראשון, נובמבר 13, 2022, השעה שמונה וחצי, אחרי נסיעה של כשעתיים וחצי, מחנה את הרכב באחת משכונות העיירה, לוקח תרמיל עם קצת אוכל, ערכת קפה, 4 ליטר מים, ויוצא ממרכז המבקרים ע”ש אילן רמון בשביל הארוך המחבר את מצפה רמון לנחל גוונים.
על שפת המצוק יעל נובי גדול קרניים מתחרדן בשמש נעימה של בוקר. השביל הכחול גולש לתוך המכתש באזור בי”ס שדה, שיפוע  ארוך, אך מתון ולא קשה, אוויר קר מצנן את הגוף בדרך למטה אל לב המכתש.
בסיום הירידה התוואי הופך לשטוח והשביל מוביל אותי לתוך ערוץ נחל רמון. בדרך, מקטעים של קירות מפוסלים שעוצבו על ידי המים בצבעים חומים סגולים, ועצי שיטה בודדים מזמינים למנוחה קלה, נשנוש, וקפה.
 

משן רמון לגוונים

מתקרב לשן רמון (נקודת גובה 698 מ’). השן הינה גוש בולט של סלעי יסוד (מחדר מגמטי) הבולט בגוונו הכהה על רקע ההרים הבהירים שמסביבו.
הטיפוס לפסגה ארוך, קושי בינוני. הנוף מהפסגה מטריף. בשמיים גבוה מעלי, זוג מטוסים בתדלוק אווירי.
יורד משן רמון בשביל ארוך בדרך לקיר האמוניטים הנמצא בצדו החיצוני הדרומי של מכתש רמון, הקיר הוא מחשוף של סלע גיר מגיל קרטיקון (90-100 מיליון שנים) שמתאפיין בריכוז גדול מאוד של מאובני אמוניטים גדולים הטבועים בו.
ממשיר לטפס בשביל המתפתל לראש מעלה האמוניטים, גם פה תצפית מרהיבה מזרחה על הר קטום, הר מרפק, והקיר ההפוך. הרקולס של חיל האויר חוצה את השמים בגובה נמוך. 
 
מטוס מעל הר קטום בלב מכתש רמון
קרנף(שמשון) מעל הר קטום
יורד מראש המעלה מזרחה בשביל לכיוון כביש 40. בכניסה לנחל גוונים, זוג מקסים עם תינוק וכלב, שבדיוק סיימו טיול אוספים אותי ברכב בחזרה למצפה-רמון.
ולסיום, נפגש עםהחיילת שמשרתת באזור, הולכים לשבת ביחד בפאב הברך לבירה נשנושים, ולהשלים פערים…
 

אלבום תמונות שביל ישראל ממצפה רמון לנחל גוונים

דילוג לתוכן